Fotos de Paula Aracil – Torneig d’Històrics
El Club Esportiu Seagull i el Sant Cugat Futbol Club disputen aquest diumenge 6 de setembre, a partir de les 19h, la final del Torneig d’Històrics femení, al Municipal del Guinardó. Serà l’enfrontament entre dos equips que continuaran competint aquest curs al grup català de Tercera RFEF (les vallesanes van acabar sisenes el curs passat, les badalonines van ser novenes). Dos conjunts que han superat una fase de grups de bon nivell competitiu, en què han mostrat arguments per optar a revalidar el títol, en el cas de les santcugatenques, o a alçar-lo per primer cop, objectiu que busquen les ‘gavines’.

El Seagull va ser el vencedor del grup 1, el disputat dijous. Va superar el Terrassa, que competirà aquest curs també a Tercera RFEF, amb un gol als minuts finals (1-0), de Laia Atanasio ‘Ata’; i derrotava tot seguit el Sabadell, equip d’una categoria per sota, exhibint solidesa (3-0) i les dianes de Sandra, Aitana Colobrans ‘Aiti’ i una nova diana d’Ata, màxima anotadora de les badalonines. Ple de triomfs i invictes en els 90 minuts jugats fins ara, el Seagull vol completar una setmana rodona amb l’Històrics, títol que no han alçat mai, òbviament, ja que debuten al Torneig. El gruix de la plantilla, tot i ser nova, es coneix, ja que ve de la mà del nou tècnic, Dani Molina, que busca el seu segon Històrics: ja el va alçar sent entrenador del Mataró, el 2024.

El Sant Cugat defensa títol i arriba a la final també imbatut. Les vallesanes derrotaven divendres el Pallejà, equip que competirà a la mateixa categoria, Tercera RFEF (3-0), gràcies al doblet de Bet Juncosa i a la diana de Lydia Bellmunt. I empataven sense gols davant un coratjós Martinenc (0-0), equip d’una categoria per sota. Amb un balanç golejador de 3-0 les vermell-i-negres es planten a la seva tercera final en cinc participacions: van caure a la del 2022 davant l’Igualada (1-4) i van vèncer l’any passat el Terrassa (2-0) per alçar el títol. El tècnic, Raúl Raposo, buscarà el seu segon Històrics.


L’entrenador campió, Molina o Raposo, igualarà Óscar Aja i Estefi Enciso com a entrenadors/es amb més títols femenins d’Històrics, dos. Aja els va assolir amb l’Espanyol (2009 i 2010) i Enciso, amb el Júpiter, en la represa del Torneig (2018 i 2019). En tots els Històrics (51 edicions, amb aquesta femenina) només hi ha fins ara vuit entrenadors i entrenadores que han guanyat el Torneig més d’una vegada.
La final decidirà un campió, un subcampió i dos premis individuals: l’MVP del Torneig, que decidirà l’equip de premsa; i la màxima golejadora, títol que ara mateix s’endurien Ata (Seagull) i Bet (Sant Cugat), amb dues dianes cadascuna.
Arbitrarà aquesta final de l’Històrics femení la col·legiada Tetyana Fernández Vila, assistida en bandes per Valeria Agustina Carrera i Yaiza Cartagena Rodríguez.
Els dos equips es trobaran a la lliga en menys d’un mes, el primer cap de setmana d’octubre, a la quarta jornada de la Tercera RFEF.
Tot preparat, per tant, per decidir un nou campió. Afició, us esperem al Guinardó: la final és d’entrada gratuïta!
#SomHistòrics