Terrassa i Sant Cugat busquen el seu primer Històrics

El Terrassa FC i el Sant Cugat FC se citen aquest diumenge al vespre (19h) al Municipal del Guinardó amb l’objectiu de guanyar l’Històrics femení per primer cop -si bé el club terrassenc té dos títols en categoria masculina-. Tots dos són vells coneguts (han compartit campanyes a Preferent els darrers cursos) i per als dos l’escenari no és nou: el Terrassa afrontarà la seva quarta final del Torneig -la tercera seguida-, mentre que el Sant Cugat retorna al partit decisiu tres anys després.

Cita final de l’Històrics 2025 al Guinardó | Paula Aracil – Torneig d’Històrics

El Terrassa FC vivia una fase de grups molt igualada. Un gol de Desi Zambrano davant el Sabadell (1-0) donava el triomf a les egarenques, en un derbi força igualat en què exhibien bon treball defensiu. Aquest mateix argument era clau per a les vermelles en el partit contra el Pallejà, equip que era superior a les terrassenques però que no aconseguia superar-les (0-0). La tanda de penals va ser decisiva per al pas a la final, i en aquesta, una aturada de la portera Lucía Arcos ajudava el Terrassa a endur-se la ronda (1-2) i accedir a la seva quarta final d’Històrics, la tercera seguida. N’ha perdut tres (2021, 2023 i 2024) i buscarà ara el seu primer títol femení, més enllà dels dos Històrics masculins que ja té el club (el 2019 i el 2022). Per al tècnic del Terrassa, Issam El Azzouzi, serà també la seva tercera final seguida, la quarta en total (en dirigia una amb el Sabadell), en el seu sisè torneig consecutiu. “Anirem a competir, tant de bo a la tercera vagi la vençuda; en ment tenim fer passets, millorar, i si és guanyant, millor”, explicava l’entrenador després del pas a la final. Quarta final per a les egarenques en la seva cinquena participació al Torneig. Han disputat fins ara 12 partits al Torneig, amb sis victòries, un empat i cinc derrotes fins ara. Les egarenques competiran un curs més a la Preferent Femenina, on buscaran millorar la novena plaça assolida la temporada passada.

El Terrassa disputarà la tercera final seguida | Paula Aracil – Torneig d’Històrics

El Sant Cugat FC exhibia superioritat en els seus dos partits al grup 2 del Torneig. L’únic equip de Tercera RFEF en aquesta edició golejava el Martinenc (7-0), dues categories inferior, amb festival d’Iris González, que marcava cinc dianes en el duel, un triomf que completaven Eli i Ingrid. Davant el Sant Gabriel, d’una divisió per sota de les santcugatenques, dos gols matiners de Lydia Bellmunt certificaven una victòria (2-0) en què les vallesanes semblaven aixecar una mica el peu després, concedint alguna arribada a les adrianenques. Amb tot, la superioritat del Sant Cugat era total en els 90 minuts, i l’equip és a un partit d’assolir un títol que encara no té el club. Ja va disputar una final, el 2022, en què va caure clarament davant l’Igualada (1-4). L’entrenador vallesà, Raúl Raposo, viurà la seva primera final del Torneig, en la seva quarta participació personal (dues amb el Cerdanyola i aquesta segona amb les santcugatenques). “El Terrassa és un dels equips cridats a pujar, s’han reforçat bé, han fet bona feina; sempre són partits amb molt de ritme. Tenim ganes que arribi el partit”, explicava Raposo després d’accedir a la final. Com a dada curiosa, el Sant Cugat és l’equip més golejador de la història del Torneig femení, amb 30 dianes en nou partits disputats (cinc victòries, un empat i tres derrotes). L’equip és a dues setmanes d’una estrena històrica, a la Tercera RFEF, categoria a la qual ascendien aquesta temporada passada.

El Sant Cugat torna a una final tres anys després | Paula Aracil – Torneig d’Històrics

Els dos equips es trobaven al Torneig l’any passat, a la fase de grups, amb triomf per al Terrassa (0-1), amb gol de Carla Sánchez. També han coincidit a la Preferent Femenina aquest últim curs, amb dues victòries per al Sant Cugat: 0-5 a l’Olímpic de Terrassa i 3-1 al Jaume Tubau.

HORARI:
Diumenge 7 de setembre – Final (partits de 90′)
19h Terrassa vs. Sant Cugat

#SomHistòrics

Més notícies