Aquest proper dilluns 4 d’agost, arrencarà al Municipal del Guinardó una nova edició, la 39a, del Torneig d’Històrics del futbol català, que s’inicia amb el torneig masculí, el que va inaugurar-se l’estiu de 1984, fa 40 anys. Des de llavors només s’ha vist interromput en tres estius (1992, 1998 i 2020). L’edició femenina del Torneig, que arribarà a la 10a edició, se celebrarà al mateix Municipal del Guinardó del 4 al 7 de setembre.
En aquesta 39a cita amb el Torneig masculí el Sant Andreu defensarà el títol, després de superar l’Europa a la final fa un any. Els andreuencs busquen una fota inèdita: guanyar el Torneig tres cops seguits i, de retruc, igualar el Badalona com a club amb més trofeus (serien set). Un any més, a l’Històrics masculí hi participen 12 equips, vuit dels quals ja saben què és guanyar el Torneig, amb l’estructura habitual: quatre grups que es jugaran en format de triangular amb partits de 45 minuts, de dilluns a dijous des de les 18h. Divendres és jornada de descans, i per al cap de setmana, ja en partits de 90 minuts, es jugaran les semifinals, dissabte (a les 18h i a les 20h), i la final està reservada per al diumenge, a les 18h, en directe per Esport3.

Dia a dia
El Mollerussa-Martinenc obrirà foc al grup 1, amb el Reus FCR, de Segona RFEF, a l’espera per al segon i tercer partit.
Dimarts el duel entre el Vilanova i l’Horta obrirà el grup 2, i el Badalona, de Tercera Federació, disputarà els dos darrers partits.
L’endemà, dimecres, serà el torn per a tres equips barcelonins. Montañesa i Sants obriran foc i el vigent campió, el Sant Andreu, completarà el triangular del grup 3.
La fase de grups culminarà dijous amb la presència de l’Hospitalet i el Júpiter, que iniciaran la jornada. L’Europa, equip de Primera RFEF, completarà aquest darrer triangular de l’Històrics.
Hi ha tres equips debutants al Torneig: el Reus FCR, el Mollerussa i el Vilanova. Tres entrenadors de l’edició masculina ja saben què és guanyar el Torneig: són Toni Carrillo (ara al Martinenc, i vencedor el 2000, amb el Júpiter); Pedro Dólera (tècnic de l’Olot, campió el 2010, amb l’Europa), i Natxo González, tècnic del Sant Andreu, que va guanyar el Torneig amb els quadribarrats el 2007.

Política de preus
El Torneig es disputa al Municipal del Guinardó. Mantenim la iniciativa Històrics per a tothom, que implica que qualsevol soci o sòcia d’un club de futbol de Catalunya (de la categoria que sigui, de Primera Divisió espanyola fins a Quarta Catalana) té l’entrada de dia a 5€, mostrant el carnet de soci/sòcia (val el de la temporada passada, 24/25). L’entrada per a tot el Torneig val 15€, i l’entrada general de dia, 10€. Tenen accés gratuït els i les menors de 16 anys, sempre acompanyats per una persona adulta.
Per a consultar-ho tot més àmpliament, teniu al nostre web els horaris, els preus i el reglament d’aquest Torneig d’Històrics que arrenca amb l’edició masculina aquest 4 d’agost.

Reconeixements individuals
Més enllà del vencedor del Torneig, l’equip que alçarà el 39è Històrics, un any més farem tres reconeixements individuals: al màxim golejador (en cas d’empat es premia aquell/s futbolista/es que hagi/n arribat més lluny al Torneig), al jugador MVP de l’Històrics i al futbolista promesa, aquestes dues distincions decidides per l’equip de Premsa del Torneig.

Homenatges a referents del futbol català
També han vingut sent habitual en les darreres edicions els homenatges a personalitats que han fet gran el futbol català, sigui des dels terrenys de joc o bé amb la seva contribució a la seva visibilitat i difusió. A l’Històrics 2025 es reconeixeran dues personalitats. Són Alberto Padilla, que penjava les botes a final de curs al San Cristóbal, després d’una exitosa carrera amb passos destacats per la Montañesa, l’Europa o el Prat; i Manolo González, entrenador del RCD Espanyol, amb un ascens a Primera i la permanència a la màxima categoria aquest darrer curs. El tècnic, plenament establert a l’elit, sempre ha fet bandera i ha recordat orgullós els seus inicis a les banquetes del futbol català, amb passos per la base del Martinenc, la Montañesa o el Badalona.

Canals oficials de l’#Històrics25
La final de diumenge 10 serà retransmesa en directe per Esport3. Durant la setmana, i inclosa la final, evidentment, tindreu informació puntual (incloent fotos i vídeos de resum dels partits i declaracions dels protagonistes) als canals oficials del Torneig, amb el compte d’X @thistorics al capdavant. També som a Instagram, TikTok i Twitch (@thistorics) i a YouTube (youtube.com/thistorics), on cada nit, entre les 22h i les 23h, farem el programa postjornada en directe, amb el resum visual de tot el que hagi passat aquell dia al Torneig.
Si no ho heu fet ja, subscriviu-vos al nostre canal de YouTube!
Us esperem al Guinardó, us esperem a l’Històrics 2025!!!
#SomHistòrics